Luksuzni prostori stanovanja kroz arhitektonsku praksu ogledaju se sa jedne strane u odabiru najfinijih materijala i komada nameštaja, a sa druge u osmišljavanju upečatljivog karaktera prostora, kojim je na najbolji način u ambijent utkan i karakter vlasnika. Koristeći paletu prirodnih tonova akcentovanih crnim mermerom i toplim tonom drveta, arhitekta dr Branko Burmaz projektovao je upečatljiv stan, čiji su ambijenti gotovo intrigantni, otelotvoreni u hrabrim i nesvakidašnjim projektantskim potezima.
Polazeći od ulazne i dnevne zone na donjem nivou ovog novobeogradskog penthausa, upečatljivo se ističe višeslojnost mikroambijenata, kojima je razigrana celina otvorenog plana. Raspoređeni po dijagonali, tako da omoguće delimičan pogled, te istovremeno spajanje i razdvajanje funkcija, prostori dnevne sobe i kuhinje sa trpezarijom osmišljeni su kao kontrapunkti u kojima se razlikama u proporciji primene materijala i boja stvaraju različiti vizuelni narativi.
Koristeći svega tri boje kao osnovu za dizajn enterijera penthausa, Burmaz Architects su veštim potezima stvorili kontraste između toplijih i hladnijim mikroambijenata. Tako se u dnevnoj sobi kao zidne obloge pojavljuju crne ploče sa mermernom šarom kao gotovo scenična pozadina odvijanja svakodnevice u dnevnoj sobi, dok meke linije belog nameštaja u korelaciji sa belom površinom plafona i zidovima sa druge strane, čine prostor prozračnim i prijatnim, te stvaraju utisak veće visine.
U kreiranju mikroambijenta dnevne sobe, važnu ulogu imaju drvene obloge sa ugradnim policama jednostavne geometrije, koja podseća na motive arhitekture dalekog istoka, te u ovaj komunikativan prostor uvode još jedan neočekivani element, koji uvodi toplinu u dnevnu zonu, te u prostor uvodi prave uglove i taktilno izražajniju teksturu.
U dizajnerskom prožimanju ambijenata dnevne zone, kao i akcentovanju dizajna drugih prostorija, važnu ulogu imaju i pažljivo odabrani komadi Struja rasvete. Dok centralnu poziciju kojom se osvetljenjem povezuju tačke zadržavanja u dnevnoj zoni određuje linearni luster izlomljenih linija, prema kuhinji se komadi rasvete transformišu u tačkastu plafonsku rasvetu, da bi u trpezariji – kao drugoj zoni porodičnog okupljanja, ponovo postali visilice iznad trpezarijskog stola.
Spavaće sobe ovog penthausa kreirane su sa posebnim odnosom prema zoniranju prostora za spavanje i drugih manje dominantnih funkcija, otelotvorenih u artikulaciji uzglavlja, te naglašavanju pozicije kreveta unutar sobe. Tako je jedna spavaća soba dizajnerski određena tapaciranim oblogama čitavog zida koji preuzima ulogu uzglavlja čiji su vertikalni pravci naglašeni manjim visilicama, dok je u drugoj krevet smešten u sopstvenu „sobu u sobi“ – uzdignutoj kutijastoj strukturi obloženoj drvetom, koja razdvaja prostor za spavanje od prostora za rad.
U luksuznom tretmanu prostorija, noćne zone su artikulisane kao celovite, i u njima su kupatila i spavaće sobe spojeni, čime se maksimizira privatnost korisnika. Ovaj tretman omogućio je slaganje ambijenata kupatila sa sobama kojima pripadaju, čime se noćne zone vizuelno doživljavaju kao zasebne celine sa podeljenim namenama.
Prostori kupatila i toaleta za goste opremljeni su sanitarijama iz Akvabutika, prateći vizuelni ključ širih prostornih celina u kojima se nalaze. Tako je omogućena potpuna personalizacija elemenata, prema potrebama korisnika, a u prostor uveden spektar dizajnerskih opcija pri kreiranju ambijenata.
U sklopu jedne spavaće sobe kupatilo je određeno centralnom pozicijom slobodnostojeće kade izdignute na platformu, te umivaonikom sa rasvetom, čime je definisan luksuzan, ali i gotovo futuristički ambijent, umiren tonom drvenih obloga sa zida koji čak i u najprivatniji prostor stana, uvodi još jedan nivo podele prostora prema zonama privatnosti.
Drugo kupatilo artikulisano je uz pomoć pozicioniranja podužne ose, na kojoj se smenjuju funkcionalni mikroambijenti. Kao posebno interesantan detalj koji se retko viđa u novobeogradskim stanovima ističe se postavljanje dva umivaonika u kupatilo, te funkcionalno-vizuelne pregrade između zone umivaonika prema zoni tuša i toaleta, čime je još jednom kreirana suptilna gradacija u privatnosti zona.
Koristeći svega tri osnovne boje i transformišući ih kroz različite mikroambijente i funkcionalne celine stana, arhitekta dr Branko Burmaz kreirao je intrigantan prostor penthausa, u kome je sa posebnom pažnjom pristupljeno svakom delu prostora, tako da svaka celina ima svoju jedinstvenost, dok je slaganjem i povezivanjem prostora ova jedinstvenost mikroambijenata povezana u jedan jasan i harmoničan vizuelni narativ.